High,
Prangende vraag:
Wat opvalt is dat Pro-PVV reageerders *alle tijd* hebben als 'hardwerkende Nederlanders'.
Dus of ze reageren onder werktijd en doen dat 'hardwerkend' geen eer aan, of ze hebben
geen werk en zouden moeten solliciteren in plaats van op internet rondhangen.
Dus wat is het met de PVV 101ste toetsenbord-brigade ?
Prangende vraag:
Wat opvalt is dat Pro-PVV reageerders *alle tijd* hebben als 'hardwerkende Nederlanders'.
Dus of ze reageren onder werktijd en doen dat 'hardwerkend' geen eer aan, of ze hebben
geen werk en zouden moeten solliciteren in plaats van op internet rondhangen.
Dus wat is het met de PVV 101ste toetsenbord-brigade ?
Joram Eet Shoarma: De uitslag is prima te vinden op de frontpage bij d...
Meukbox: "Ik heb alle liedjes beluisterd, naar de filmpjes g...
barq: Rustig afwachten, eerst die Thaise masseuse en dan ...
grijpstra: Sha-baz heeft wéér gelijk: er zit maar één oor ...
nick33: ik zit nog steeds op die Thaise masseuse met happy ...
gronk: Vrouwen die FPGA's programmerren: w0000t! Hoop i...
grijpstra: Hoe moet je tieten?
Tralala: Mocht het in praktische zin kunnen, dan ben ik dus ...
Chiel: rotzak!
Geenszins Joling: Tell me something new.
Totaal aantal: 1573
Waaronder de leden:
Joram Eet Shoarma Witjoekel Vilmer Mr Nelson DDWW, Steampimp. TypTyphus lekt DuffCut de proleet aso met de paso reet Ketsman Het neefje van Tofik Jetser dM, namens Likoed Cali Wildplasser, beroepsweig Meneer van Dale mkg zweifel TheStef gronk Tralala 0Mostel Meukbox Der Webmeister koffieverkeerd pedigree VakZ Hardloper
Joram Eet Shoarma Witjoekel Vilmer Mr Nelson DDWW, Steampimp. TypTyphus lekt DuffCut de proleet aso met de paso reet Ketsman Het neefje van Tofik Jetser dM, namens Likoed Cali Wildplasser, beroepsweig Meneer van Dale mkg zweifel TheStef gronk Tralala 0Mostel Meukbox Der Webmeister koffieverkeerd pedigree VakZ Hardloper

Aantal posts: 91
Aantal reacties: 5505
Aantal posts: 45
Aantal reacties: 4304
Een vraag stellen is hem vaak beantwoorden. Wat ik zo zie bestaat de Leibstandarte Geert Wilders uit:
a) beroepswerkelozen (Dat komt door de buitenlanders. Tuurlijk)
b) gepensioneerden
c) studenten die een cursus doen en dus veel vrije tijd hebben (HBO InHolland)
/Mijn smoes is dat ik lang achter een beeldscherm werk en geregeld pauze moet nemen.
Aantal posts: 40
Aantal reacties: 11537
Een mogelijke hypothese is dat de RWA-types compulsiever zijn; maar dat lijkt me lastig te toetsen.
Als ik door de telegraafpanelen struin krijg ik ooksoms ook de indruk dat er wolfpack-achtige scenarios plaatsgrijpen. Ook dat is niet te toetsen (hoewel ...) Meestal betreft het dan linksige reacties, trouwens.
Aantal reacties: 10889
@Jack: als je statistisch geinteresseerd bent kan ik het wel ergen plempen, maar het is nogal lang.
Aantal posts: 27
Aantal reacties: 6103
Aantal posts: 90
Aantal reacties: 10860
Zie al wel een paar mogelijke suggesties voorbijkomen. Met name beroepswerkelozen en WAOerts - want dat komp ook door buitelandes, zeg maar.
(psst WP: het is peloton /juffie)
Nog nagevraagd bij een
kroegviendpsycholoog en die kende de score ook.Bij interesse kan ik het histogram der teleguurders wel potsen in het GM-forum. Het is nogal lang; 250 regels ofzo.
Maar er is uiteraard niets te zeggen over hoe stabiel de nicks zijn.
Ik heb ook soortgelijke discussies gehad toen ik me beklaagde over het afschuwlijk grote aantal stompzinnige Henken en Ingrids in Nederland, en ik werd terechtgewezen. Power law stelt dat het totale aanval meevalt, dus er hoeft niet meteen een atoombom op Nederland.
Aantal posts: 103
Aantal reacties: 4639
Met de kennis van nu, hadden we al in de jaren 90 al maatregelen moeten nemen tegen deze uitwassen, dat dan weer wel.
Aantal posts: 393
Aantal reacties: 14920
* moslims (teveel, geen religie maar ideologie)
* absolute vrijheid van meningsuiting (alleen voor rechtse meningen)
* kernenergie (doen)
* openbaar vervoer: afschaffen, kost geld
* autosnelwegen: te weinig.
* kunst: onzin, tenzij het desing is.
* israel: tof land.
* palestijnen: armoedzaaiers die moeten opzouten.
* amerika: tof land.
* global warming: onzin.
Etcetera.
/Aan de chocola
Uiteindelijk zul je wel zo'n motivaction-achtige indeling krijgen ('kosmopolitische stedeling vs conservatieve niet onbemiddelde plattelandsvillabewoner vs ondernemert'), maar goed.
Ik hoop en verwacht detectie van shibbolets ("misplaatse zelfverklaarde morele superioriteit") en een kenmerkende zinsbouw en zinslengte die voorkeur of afkeur verraadt. Meer valt er denk ik niet uit te halen. Clusterdetectie blijft trouwens handwerk van de oplettende onderzoeker(m/v).
1) heel veel reaguursels verzamelen, taggen naar meningen en in een database pleuren.
2) een enquete starten op een website, hopen dat-ie niet door het GS-volk wordt verneukt en dan maar bidden dat mensen de tijd nemen om dat helemaal en eerlijk in te vullen.
3) bij de hontd of nipo gaan werken en dan bidden dat je ze zover krijgt om zo'n onderzoek te doen.
Dank trouwens voor weka, die kende ik nog niet. Wel java, maar soit.
van hier. Bummer.
Aantal posts: 18
Aantal reacties: 25901
Als ex-belastingambtenaar is mijn BSN voor jou niet inzichtelijk!
Aantal posts: 18
Aantal reacties: 25901
- vooralsnog ben ik, voor zover ik weet althans, betrekkelijk gezond;
- mijn vermogenspositie is abominabel. N.B. ik heb laatst nog aangegeven met je te willen trouwen in het geval jij vermogend zou zijn;
- twee veroordelingen wegens mishandeling met zwaar lichamelijk letsel;
- semiprofessioneel maken der muziek
Die variabelen (noem het principale componenten) zal je dus eerst moeten afleiden, dat kan met keywords + misschien iets markov-achtigs.
Ik heb zelf nog steeds een plannetje om topics adhv keyword-sets te clusteren, en zo dus tot clustering van topics te komen. Die zou je dan als PC kunnen gebruiken om reaguurders te klassificeren. Maar de data is zeer schaars; long tail enzo.
*vervolg in GM*
Ze gebruiken weka ook om twitters te classificeren, en dat schijnt vrij aardig te lukken. Zoek maar op "sentiment detection in twitter data".
Het probleem lijkt heel veel op het maken van een dendogram uit een groot (1E7) universum van kleine (1e4) DNA-sequences. Zo goed als ondoenlijk zonder voorkennis.
Ook handig als je bij de CIDI of eggelon werkt. Jammer dat het niet schaalt.
Jammer dat het niet schaalt
Wat bedoel je, afgezien van het feit dat data mining algoritmes polynomiale orde of erger zijn?
Ja, in stream-mode schaalt het dus wel een beetje. Zij zeggen O(N) met een groooote O.
Mijn keywoord-correlatie-tabel met aging + power-iteratie is te zien als een gedegenereerde vorm van hun sliding-window techniek.
In-stream clusters en cliques detekteren en updaten (unsupervised!) is nog steeds moeilijk. Zeker zonder toegevoegde semantiek. IMHO, YMMV, IANAT.
Aantal posts: 75
Aantal reacties: 4423