Ha stelletje verkansiegangers,
Stel nou, Chiel wilt met aanhang (zonder koter) een weekje op verkansie in de laatste week van augustus, waar moet hij dan heen?
Eisen zijn:
- bereikbaar met auto binnen ongeveer 12 uurtjes
- niet duur, het jaar is duur genoeg
- geen hotel, wel appartement of chalet
- locatie in dorp of klein stadje waar s' avonds een biertje en een hapje te doen zijn
- zeker geen grote stad
Zelf zat ik te denken aan ergens in zwitserland of oostenrijk, maar dat ken ik niet zo goed dus weet ik niet waarheen te gaan.
Als iemand leuke ideeen heeft; graag.
Stel nou, Chiel wilt met aanhang (zonder koter) een weekje op verkansie in de laatste week van augustus, waar moet hij dan heen?
Eisen zijn:
- bereikbaar met auto binnen ongeveer 12 uurtjes
- niet duur, het jaar is duur genoeg
- geen hotel, wel appartement of chalet
- locatie in dorp of klein stadje waar s' avonds een biertje en een hapje te doen zijn
- zeker geen grote stad
Zelf zat ik te denken aan ergens in zwitserland of oostenrijk, maar dat ken ik niet zo goed dus weet ik niet waarheen te gaan.
Als iemand leuke ideeen heeft; graag.
Parallaxhhh: Verder wat Gronk zegt. Het is allemaal zeker duurde...
Parallaxhhh: @ wout: ja, als we het zinnetje dat ik daarna typt...
globalriot: @Gronk Zat deze vakantie naast een topman van HP.....
wout: Dan zou je aluminium een feitelijk geschikter mater...
Parallaxhhh: Ik reageerde hierop: “Er zijn mensen (je gelooft...
barq: Ik krijg nog vier tshirts en drie boeken, kan ik di...
gronk: ja, de vraag is niet of ik paranoide ben, maar of i...
Rapsel: Niet dat ik paranoia ben Ze zitten immers echt ach...
gronk: Why the fuzz? Ik ga mijn NAW-gegevens niet geven aa...
Rapsel: Van de 12 of 13 VEO's die ik heb gewonnen gedurende...
Totaal aantal: 3058
Waaronder de leden:
Frodooh henk2 Patricia pedigree zeg maar gewoon Garibald Jake Monade - category B trai Valentijn, namens de geh dubbele mono rubbw, professionele onr Yubi xaderp tapmarin Meldpunt voor overlast v Karin - . Tha KinGuiN- arrogante R Der Webmeister Blasfemist, omdat je het McHollander DDWW Teringbilly barq Eddee Olaf Captain Lovestar B-sting Bazzie dM vindt jou een uitgeko Parallaxhhh Pistholen Deafje G. de Vader. Likoed Nede Meneer van Dale DeadFish padonrakentaja Jetser Wildplasser, beroepsweig Tara Singh Varma globalriot ☺ « JP Rapsel Notenhoutenladenkastje, DarqSoul Tralala Witjoekel Vilmer wouzer51 sacamano Brm Mark..vul zelf wat spann negerhenk wout Jack Random gronk Flepz0r Die_kale thedr
Frodooh henk2 Patricia pedigree zeg maar gewoon Garibald Jake Monade - category B trai Valentijn, namens de geh dubbele mono rubbw, professionele onr Yubi xaderp tapmarin Meldpunt voor overlast v Karin - . Tha KinGuiN- arrogante R Der Webmeister Blasfemist, omdat je het McHollander DDWW Teringbilly barq Eddee Olaf Captain Lovestar B-sting Bazzie dM vindt jou een uitgeko Parallaxhhh Pistholen Deafje G. de Vader. Likoed Nede Meneer van Dale DeadFish padonrakentaja Jetser Wildplasser, beroepsweig Tara Singh Varma globalriot ☺ « JP Rapsel Notenhoutenladenkastje, DarqSoul Tralala Witjoekel Vilmer wouzer51 sacamano Brm Mark..vul zelf wat spann negerhenk wout Jack Random gronk Flepz0r Die_kale thedr

Aantal posts: 73
Aantal reacties: 4356
/fps
Aantal posts: 353
Aantal reacties: 19500
Aantal posts: 39
Aantal reacties: 4727
Aantal posts: 118
Aantal reacties: 14420
Aantal posts: 1
Aantal reacties: 10672
Aantal posts: 10
Aantal reacties: 2442
* start mailmachine *
Nee, koter gaat naar opa en oma op de boerderij, dat vind ze nog eens veel leuker ook.
Aantal posts: 37
Aantal reacties: 11159
Aantal posts: 91
Aantal reacties: 5499
http://en.wikipedia.org/wiki/Worpswede
http://en.wikipedia.org/wiki/Worpswede
Aantal posts: 859
Aantal reacties: 2865
Aantal posts: 10
Aantal reacties: 1615
Aantal posts: 20
Aantal reacties: 6448
Aantal posts: 390
Aantal reacties: 2774
Dali vond het daar erg leuk. Ik ook.
De mensen spreken er ook nog eens verstaanbaar Engels, lijkt me ook een pluspunt.
Aantal posts: 132
Aantal reacties: 3550
Aantal posts: 582
Aantal reacties: 7781
Aantal posts: 103
Aantal reacties: 4627
Maar rond 23 juli wil je er alleen zijn als wielerliefhebber; tijdrit rond het meer.
Aantal posts: 484
Aantal reacties: 5940
Nu meer noord-westelijker van Autun.
Aantal posts: 89
Aantal reacties: 5726
Weet ik, Robbie.
Het stadje is een beetje vergane glorie, zoals veel in noord Frankrijk. Cantonhoofdstadje zieltogende middenstand. Gelukkig nog een soort van jachthaven. Vorig jaar was er een volksdansfestival; de kleurig geklede Afrikaanse vrouwen waren kennelijk iets te goed in het beoefenen van de regendans, waardoor de overvolle camping in een modderpoel veranderde. Voor het campingkantoortje staan twee volieres opgesteld, met tropische vogeltjes. De kooien worden bij felle zon keurig beschermd door middel van lappen stof.
Aantal posts: 15
Aantal reacties: 4505
Aantal posts: 83
Aantal reacties: 6758
"Ik heb de kleine gewurgd en tegen eind augustus wordt ze weer bij de dagopvang verwacht. Help!"
Congo, Chiel. Rwanda misschien. Venezuela? Iran? Noord-Korea?
Aantal posts: 6245
Aantal reacties: 5757
maar wat globalriot zegt over lugano klopt ook: http://www.hotel-dellago.ch/
erg fijn hotelletje
Aantal posts: 7
Aantal reacties: 1219
DC weet er vast wel een paar leuke appartementjes.
@draken, lol
@webmeister, nee daarom moeten er juist dingen te zien en te doen zijn in de omgeving, ik ga niet zomaar op mn krent zitten, dat kan ik in de achtertuin ook.
@deaddude, de eiffel (met name aan de moesel) ken ik inmiddels wel, dat is namelijk een van de favoriete lang-weekend bestemming geworden in de loop der tijd.
Verder wil ik echt niet naar frankrijk (is iets psychisch) of engeland. Het zwarte woud kan ook leuk zijn, maar lijkt dat niet gewoon erg veel op de Eiffel?
Aantal posts: 356
Aantal reacties: 5299
en dan hier: http://www.villaggio-olandese.nl/
klinkt stom, wel leuk!
Aantal posts: 275
Aantal reacties: 11606
Aantal reacties: 2242
Dat U zonder koter gaat vind ik al bizar, juist door Junior mee te nemen maken U en mevrouw Chiel, vooral mevrouw Chiel meer plezier, heus waar. En daar zijn tenslotte al die multifunctionele kinderwagens, buggy's, hangbuikdraagzakdingen en speelgoed voor uitgevonden. Anderzijds zijn ze met een plastic fles, een kartonnen doos en een pollepel uren zoet te houden. :)
Wanneer U de koter niet meeneemt kan ik U nu vast voorspellen dat mevrouw Chiel minstens drie keer per dag met opa & oma belt en op dag 5 met de koffers al ingepakt staat te wachten op de eerste beste bus/trein/vliegtuig naar huis om daarna nooit meer zonder koter het huis te verlaten.
Evengoed veul plezier in Oostenrijk, Zwitserland of gewoon de achtertuin.
*Naar Tante in Miami vliegen gaat met twee koters, maar die zijn het gewend ;-)*
Aantal posts: 83
Aantal reacties: 6758
Misschien kan hij dan met Al-Sahaf naar Renesse of zo, die jongen schijnt ook in zijn tweede puberteit de zitten.
Ook mevrouw Chiel vind het heerlijk om zo nu en dan eens zonder kotertje een paar daagjes er tussenuit te gaan. Zo doen we eens per x maanden een 3daags weg-event en dat bevalt ons allebei uitstekend. Frau Chiel weet dat koter in goede handen is en kan dat dan (bijna) helemaal los laten.
Ook hebben we de koter mee een keer geprobeerd, en dat was niet echt leuk voor zowel koter als voor ons. Koter wil smiddags slapen, wij willen dingen doen, wij willen hapje gaan eten, koter verveelt zich de blubbers, en dus huilend kind, verstoord ritme, doffe ellende.
Zonder koter is het gewoon even net als vroegah, toen er nog geen kinderen in het spel waren, en dat kan je wellicht bizar en/of egoistisch vinden; we vinden het heerlijk zo nu en dan.
Ergo; ze is heel lief, maar bij opa en oma op de boerderij is ze tijdens vakantie nog veel liever. Zij vrolijk met de poppelel en doos spelen, opa & oma blij, en wij blij.
@Chiel: Bijzonder knap dat zowel U als mevrouw Chiel jullie koter 3 tot 5 dagen bij anderen afgeeft om zelf van de wereld te genieten en haar daar niet van mee laten genieten. Ik kan niet zonder mijn bloedjes van schreeuwende, jankende, treiterende monsters. Ik sleep ze (bijna) overal mee naartoe.
Maakt je echt geen betere of slechtere ouder, hoor. Ieder op zijn/haar manier :)
om zelf van de wereld te genieten en haar daar niet van mee laten genieten.
Wat komt dat er sarcastisch uit... :)
Kotertje is nu 11 maanden, zodra ze zelf actief mee kan genieten en niet meer ongeacht de locatie na 15 minuten verveeld is en smiddags liever gaat slapen mag ze overal mee naar toe.
Zelfs de dierentuin vind ze niet leuk als je daar smiddags bent. Dan is ze moe en gaat ze zeuren. Momenteel vind ze het leuker bij oma&opa.
En nu stop ik met viva'en.
Aantal posts: 42
Aantal reacties: 4978
Gewoon aanpassen, de eerste jaren.
Aantal reacties: 10772
De eerste paar jaar is aanpassen. Als je zo graag dingen wilt doen ... moet je niet aan kinders beginnen.
Dat je af en toe (lange)weekeindjes weggaat: heel erg goed! Moet je vooral blijven doen, niks mis mee.
Kind niet mee op zomervakantie is denk ik geen goed idee - mijn ouders hebben mij een keer bij opa & oma gedumpt en daar werd niemand blij van; ik heb er zelf nog last van.
Het is maar tijdelijk dat je af moet zien. Tegen de tijd dat ze een paar jaar oud zijn heb je er alleen maar meer lol van - vinden wij.
Ja, je moet anders op verkaansie. Nou en? Je hebt er wel een kind voor terug: priceless.
Ik ben 100% overtuigt dat het uitstekend gaat werken en dat koter het daar uitstekend naar dr zin gaat hebben. Dat jij het niet leuk vond om bij opa en oma 'gedumpt' te worden wil niet zeggen dat geen enkel kind dat vind.
Bovendien, daarom een een autotrip, mocht het om wat voor reden niet meer gaan na x dagen, huilende vrouw Chiel, kind dat satanische tekens in de muur krast, opa die zichzelf probeert te verhangen, gaan we gewoon terug.
Zo, en nu weer terug naar het verkansieonderwerp.
Wij doen van alles - beetje wandelen (kan heel goed met kind in rugdrager), af en toe stad bezoeken, museumpje, strand, voor ieder wat wils, zowel voor ons als kind; het is vakantie voor allemaal. Wat je zegt: ik ben er ook van overtuigd dat het 100% gaat werken.
Ik kan je helaas geen echte aanraders geven, ik wens jullie in ieder geval wel een hele fijne vakantie, alvast. Er is zat leuks te vinden in Europa en 't moet wel raar zijn willen jullie niet wat leuks vinden en je geheel te vermaken!
En verder wat Marjolein zegt.
Aantal reacties: 14118
Aantal posts: 42
Aantal reacties: 4978
Ik rust mijn kaas.
Aantal posts: 17
Aantal reacties: 25230
Humor om te lachen kennen deze heren schijnbaar niet ;)
Wel jammer dat ik geen screenshot heb gemaakt toen er nog Dicky stond
Aantal posts: 51
Aantal reacties: 5566
Aantal posts: 51
Aantal reacties: 5566
* gaat boeken *
Aantal posts: 356
Aantal reacties: 5299
Aantal posts: 39
Aantal reacties: 2901
Aantal posts: 0
Aantal reacties: 109
Verder is Lago di Maggiore (IT) ook mooi qua omgeving, ook rustgevend...
Porec in Croatie ook erg leuk, wel ietwat ver voor je doelstelling. Is iets minder rustgevend aangezien het een redelijk toeristisch gedoe is daar maar wel mooi.
Aantal posts: 45
Aantal reacties: 10197
Aantal posts: 45
Aantal reacties: 10197
* gaat eens goed kijken *