Ik was aan het werk, toen op de radio de DJ begon te schreeuwen, dat als je een TV in de buurt had, je toch echt even naar CNN moest gaan kijken. Wij waren toevallig bezig om op een PC een TV kaart te testen die op dat moment op een beamer stond aangesloten. Wij schakelde in vlak voor het tweede toestel zich in het WTC boorde. wij dachten dus naar een herhaling te kijken.
toen we door hadden waar we getuige van waren. begon iedereen in de kamer door elkaar heen te schreeuwen. hier kwamen collega's op af, en al snel stond de hele kamer vol met mensen die vol ontzag en afschuw stonden te kijken.
binnen no time lag alles stil en was het stil. iedereen had een tv of radio opgezocht. Er werd zachtjes naar familieleden gebeld om te vragen of ze het al wisten. Nadat de torens waren ingestort ging iedereen naar huis. dat was best wel bizar omdat het leek of het een voorstelling was. eenmaal buiten, keek iedereen de hele tijd naar boven. ik ook.
toen we door hadden waar we getuige van waren. begon iedereen in de kamer door elkaar heen te schreeuwen. hier kwamen collega's op af, en al snel stond de hele kamer vol met mensen die vol ontzag en afschuw stonden te kijken.
binnen no time lag alles stil en was het stil. iedereen had een tv of radio opgezocht. Er werd zachtjes naar familieleden gebeld om te vragen of ze het al wisten. Nadat de torens waren ingestort ging iedereen naar huis. dat was best wel bizar omdat het leek of het een voorstelling was. eenmaal buiten, keek iedereen de hele tijd naar boven. ik ook.
Jake: *dubbele facepalm doet om het twee keer vergeten va...
biermeester: Also...
biermeester: Deze klassieker heb ik ooit als voice-mail begroeti...
barq: Aaargh. De ongekroonde koning van dit genre is natu...
24 uur. Tussen leven en G. de Vader: Belastingdruk? Wat staat er in die grafiek? Is dat ...
gronk: @kale: estland en litouwen zijn de voorbeelden die ...
Die_kale: @sjaak: is dat niet jullie werk?
Die_kale: @sjaak : pssst
Jack Random: Want 1 getal voor iedereen slaat als een tang op di...
Totaal aantal: 1606
Waaronder de leden:
dubbele mono Ippe Ziepe verdeelt en Chiel lewax DDWW, Steampimp. Ketsman inloggen en registreren DuffCut Blasfemist, Stapt legaal jvv Toxteth O Grady - rekent globalriot reet Babbelbla 24 uur. Tussen leven en Biersmurf alcoolo spees Mohammed Said al-Sahaf Nick Name, niet blond Wildplasser, beroepsweig Puh! WitPaard gronk Hoofdmeester, ondanks zi Swanfeather DarqSoul Tha KinGuiN- arrogante R Amoron TheDeadDude Morc - noemt zich maar g HarryP Die_kale TheStef Jake biermeester Der Webmeister koffieverkeerd Meneer van Dale Jack Random
dubbele mono Ippe Ziepe verdeelt en Chiel lewax DDWW, Steampimp. Ketsman inloggen en registreren DuffCut Blasfemist, Stapt legaal jvv Toxteth O Grady - rekent globalriot reet Babbelbla 24 uur. Tussen leven en Biersmurf alcoolo spees Mohammed Said al-Sahaf Nick Name, niet blond Wildplasser, beroepsweig Puh! WitPaard gronk Hoofdmeester, ondanks zi Swanfeather DarqSoul Tha KinGuiN- arrogante R Amoron TheDeadDude Morc - noemt zich maar g HarryP Die_kale TheStef Jake biermeester Der Webmeister koffieverkeerd Meneer van Dale Jack Random

Aantal posts: 390
Aantal reacties: 2778
Daarna Retecool gaan checken volgens mij, waar Reet als een malle alle mogelijke info aan het verzamelen was.
Aantal posts: 2
Aantal reacties: 1027
Hoorde op een gegeven moment wel half iets op de radio, maar dacht dat het een hoax/hoorspel/horrorfilmtrailer/-noem nog 'ns iets met een H- was.
Toen ik een paar uur later langs een TV liep pleurde m'n bek open.
Aantal posts: 50
Aantal reacties: 3605
Als een gek naar huis gefietst, tv aangezet en dacht toen 'o, het valt nog mee'. Daar kwam ik diezelfde seconde nog op terug.
Aantal posts: 7
Aantal reacties: 1359
Aantal posts: 103
Aantal reacties: 4639
Na het tweede vliegtuig ben ik maar huiswaarts gegaan, want de wereld stond nu toch al in brand.
Bizar stuk realiteit-tv gezien daarna en vast hebben gedacht dat: terwijl dit gebeurt er elders op de wereld ook heel mensen aan het doodgaan zijn, omdat een andere religie condooms verbiedt.
En toen Theo ging, zat ik in een toren.
En mijn eerste keer was gewoon op een bank.
Aantal posts: 906
Aantal reacties: 2953
Aantal posts: 86
Aantal reacties: 6849
Aantal posts: 394
Aantal reacties: 14922
Aantal posts: 10
Aantal reacties: 1932
Aantal posts: 42
Aantal reacties: 14306
Alle straten rondom en ingangen waren afgezet, geen idee wat er werkelijk aan de hand was, het thuisfront vol onbegrip dat ik daar bleef.
Pas een week later weer thuis de beelden gezien en 100 keer vol ongeloof herhaald.
Aantal posts: 18
Aantal reacties: 25913
Twee dagen lang onafgebroken CNN zitten kijken.
Aantal posts: 346
Aantal reacties: 2299
Thuis pas het hele plaatje meegekregen.
(maar was dat wel het hele plaatje....? /aluhoedje)
Aantal posts: 346
Aantal reacties: 2299
/contaminasme
Aantal posts: 2
Aantal reacties: 1824
Totdat ik een half uur later op de autoradio hoorde naar wat voor rampenfilm hij eigenlijk zat te kijken.
Ik bied deze collega hierbij alsnog mijn welgemeende excuses aan dat ik zo slecht over hem dacht.
Aantal posts: 41
Aantal reacties: 10916
Kan me ook nog wel de drukte herinneren die gemaakt werd dat Europacup voetbal gewoon doorging, die avond.
Aantal posts: 906
Aantal reacties: 2953
Ha ha.. Zo'n hok heb ik ook.. En ik duik er nu in!
Aantal posts: 5
Aantal reacties: 2505
Thuis internet en CNN/BBC aan, nog net op tijd om de torens naar beneden te zien komen. Of was dat al de herhaling. Iedereen denk dat ie het live gezien heeft. Schijnt vaak niet zo te zijn. Naja Ik zat thuis in Awe.
Aantal posts: 394
Aantal reacties: 14922
Inmiddels woon ik reeds zeven jaar elders, zónder hok!
Hmpf...
Aantal posts: 26
Aantal reacties: 5105
Aantal posts: 4
Aantal reacties: 525
Aantal posts: 41
Aantal reacties: 4971
Iets met boontje die z'n salaris wil.
Aantal posts: 279
Aantal reacties: 3338
Aantal posts: 292
Aantal reacties: 11942
Aantal reacties: 1359
Aantal posts: 869
Aantal reacties: 15393
Aantal posts: 7
Aantal reacties: 3730
Aantal posts: 170
Aantal reacties: 2053
Aantal posts: 6
Aantal reacties: 932
9/11 ook wel hoor. Was aan het werk, collega zei: "Er is een straaljager in New York in een flat gevlogen". Eenmaal thuis kon je er niet omheen. Sindsdien weet ik precies hoe het allemaal gegaan is en ben achteraf ontzettend blij dat het allemaal om hologrammen ging.
Operation Shock and Awe daarintegen was een treurigstemmende display van hoe dood, verderf, geweld, orrlog en de verkoolde lichamen die daarbij horen zich ook van onze Westerse goedkeuring kunnen vergewissen. Grote vuurballen en rookpluimen op een woonwijk (Gelukkig hadden "onze" Westerse troepen eerst alle mensen, mannen vrouwen en kinderen uit dat gebied geëvacueerd, toch???) dat was toch allemaal wel zeer terecht en nuttig... ja, DAT was goed.
Toen heb ik, echt waar, een traan gelaten.
En ik was thuis, ik zat roerloos op de bank met de afstandsbediening in de hand en ik kon het niet geloven. En ik geloof het nog steeds niet.
Maar ik weet wel precies waar ik toen was.