Frodooh Retecool Goldmember

Aantal posts: 386
Aantal reacties: 5391
Ik was aan het werk, toen op de radio de DJ begon te schreeuwen, dat als je een TV in de buurt had, je toch echt even naar CNN moest gaan kijken. Wij waren toevallig bezig om op een PC een TV kaart te testen die op dat moment op een beamer stond aangesloten. Wij schakelde in vlak voor het tweede toestel zich in het WTC boorde. wij dachten dus naar een herhaling te kijken.
toen we door hadden waar we getuige van waren. begon iedereen in de kamer door elkaar heen te schreeuwen. hier kwamen collega's op af, en al snel stond de hele kamer vol met mensen die vol ontzag en afschuw stonden te kijken.
binnen no time lag alles stil en was het stil. iedereen had een tv of radio opgezocht. Er werd zachtjes naar familieleden gebeld om te vragen of ze het al wisten. Nadat de torens waren ingestort ging iedereen naar huis. dat was best wel bizar omdat het leek of het een voorstelling was. eenmaal buiten, keek iedereen de hele tijd naar boven. ik ook.
10-09-2010 om 18:05 | 30 reacties | 1 | Zuigt! Heerst!

Zelf ook zeiken
Gezeik van anderen
Je_suis_Pie Retecool Goldmember

Aantal posts: 390
Aantal reacties: 2778
Bij m'n ouders: Oma was de dag ervoor overleden. Ik zat ook toevallig net voor de tv en zag het 2e vliegtuig live binnenvliegen. Heel erg bizar. Had toen een bedrijf met 2 vrienden, die toen ook maar naar huis zijn gegaan toen ze het nieuws hoorden (livestreams lagen natuurlijk allemaal plat, en er was nog geen twitter, of youtube, of facebook).

Daarna Retecool gaan checken volgens mij, waar Reet als een malle alle mogelijke info aan het verzamelen was.
10-09-2010 18:08:44 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Alpha Kenny Wun Retecool Reaguurder

Aantal posts: 2
Aantal reacties: 1027
Aan het werrekeuh...
Hoorde op een gegeven moment wel half iets op de radio, maar dacht dat het een hoax/hoorspel/horrorfilmtrailer/-noem nog 'ns iets met een H- was.
Toen ik een paar uur later langs een TV liep pleurde m'n bek open.
10-09-2010 18:16:02 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Hoekindehoek Retecool Goldmember

Aantal posts: 50
Aantal reacties: 3605
Aan het zeilen. Stapte aan het eind van de dag een snackbar binnen waar altijd MTV op stond maar dan zonder geluid. Dacht eerst nog: 'wat een rare clip', maar kreeg van de lokale snackers al snel uitgelegd dat het de Palestijnen waren en dat Den Haag ook ontruimd was omdat er nog veel meer vliegtuigen in de lucht waren. De Koningin zat al in een schuilkelder halverwege Engeland.

Als een gek naar huis gefietst, tv aangezet en dacht toen 'o, het valt nog mee'. Daar kwam ik diezelfde seconde nog op terug.
10-09-2010 18:19:58 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
sjemmol Retecool Reaguurder

Aantal posts: 7
Aantal reacties: 1359
Ik kwam om een uurtje of drie uit college en fietste naar huis. Vlakbij huis kwam ik een huisgenoot tegen die riep "er is een vliegtuig tegen het WTC gevlogen". Natuurlijk geloofde ik er geen reet (haha) van, maar thuisgekomen zat de rest van het huis rond de TV, en we hebben volgens mij tot diep in de nacht TV zitten kijken...
10-09-2010 18:32:32 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Robbie! Retecool Reaguurder

Aantal posts: 103
Aantal reacties: 4639
Ik zat ergens diep verscholen in de /dev/null van één of andere unix-bak, toen mijn collega vanuit de gang al aan kwam lopen schreeuwen dat er een vliegtuig in het World Trade Center was gevlogen.
Na het tweede vliegtuig ben ik maar huiswaarts gegaan, want de wereld stond nu toch al in brand.
Bizar stuk realiteit-tv gezien daarna en vast hebben gedacht dat: terwijl dit gebeurt er elders op de wereld ook heel mensen aan het doodgaan zijn, omdat een andere religie condooms verbiedt.

En toen Theo ging, zat ik in een toren.
En mijn eerste keer was gewoon op een bank.
10-09-2010 18:56:26 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
globalriot Retecool Goldmember

Aantal posts: 906
Aantal reacties: 2953
Ik zat in de coffeeshop. Met 2 gasten. Eentje was een turk, die kijkt naar de tv en zegt; ja daar kon je op wachten, je kan een hond wel blijven schoppen maar op een dag bijt ie je...
10-09-2010 19:06:21 | # | 3 | Zuigt! Heerst!
Draken. Retecool Goldmember

Aantal posts: 86
Aantal reacties: 6849
Ik zat in een gehuurde Cessna, kwaad op mezelf te wezen dat ik mijn brevet te laat gehaald had om nog mee te mogen doen.
10-09-2010 19:46:13 | # | 3 | Zuigt! Heerst!
gronk Retecool Goldmember

Aantal posts: 394
Aantal reacties: 14922
Universiteit. Na de tweede crash maar naar huis gegaan, ook omdat internet op z'n gat lag. Onderweg was de eerste toren ingestort, thuis gezien hoe de tweede toren instortte. De beelden van honderden mensen die wegliepen over een brug terwijl d'r een grote rookwolk over de stad hing waren apocalyptisch.
10-09-2010 20:01:19 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
20123 Retecool Reaguurder

Aantal posts: 10
Aantal reacties: 1932
Aan het werk bij Planet Internet. Vanaf 1e vliegtuig voor een groot scherm gezeten met blikjes cola. Toen 2e ook was binnengevlogen een beetje zitten f5en, niet stil kunnen zitten omdat je gewoon voelt dat het nog een heeeeeeele grote impact gaan hebben.
10-09-2010 20:17:41 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Puh! Retecool Goldmember

Aantal posts: 42
Aantal reacties: 14306
Onderweg naar Parijs voor een groot project in Stade de france, daar aangekomen door het soldaten naar de catacomben begeleid en 5 dagen gewerkt omdat het parijse stadsbestuur zich niet wou laten chanteren door terroristen en de grote show voor 50.000 toeschouwers perse door wou laten gaan.
Alle straten rondom en ingangen waren afgezet, geen idee wat er werkelijk aan de hand was, het thuisfront vol onbegrip dat ik daar bleef.
Pas een week later weer thuis de beelden gezien en 100 keer vol ongeloof herhaald.
10-09-2010 20:26:14 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Geenszins Joling Retecool Goldmember

Aantal posts: 18
Aantal reacties: 25913
Ik had de hele middag in mijn studio annex oefenruimte achter mijn huis gezeten en ging naar binnen om het journaal van 16:00 te gaan kijken en werd prompt gefêteerd op de brandende torens.

Twee dagen lang onafgebroken CNN zitten kijken.
10-09-2010 20:51:43 | # | 0 | Zuigt! Heerst!

Dán had ik maar eerder naar Zappa moeten luisteren: dan had ik televee in m'n studio gehad...
10-09-2010 20:52:43 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Meneer van Dale Retecool Goldmember

Aantal posts: 346
Aantal reacties: 2299
Was op verkansie. Zag 's avonds de beelden op een TV in de etalage van een TVwinkel. Daarna geloof ik uit eten gegaan. Tja 't is toch je verkansie hè? Die laat je je niet afpakken door een stelletje brokkenpiloten.
Thuis pas het hele plaatje meegekregen.
(maar was dat wel het hele plaatje....? /aluhoedje)
10-09-2010 21:03:59 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Meneer van Dale Retecool Goldmember

Aantal posts: 346
Aantal reacties: 2299
Hmm @ 'het plaatje meegekregen'
/contaminasme
10-09-2010 21:08:37 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
De Juf Retecool Goldmember

Aantal posts: 2
Aantal reacties: 1824
Hele middag lesgegeven, misschien zelfs wel uitgelegd wat contaminaties zijn. Lekker belangrijk in het licht der gebeurtenissen. Niks meegekregen van het wereldnieuws, ook niet via de studenten. Tot ik op weg naar buiten langs de kamer van een collega liep en me erover verbaasde dat hij zomaar - in werktijd - naar een spannende rampenfilm zat te kijken. Lamzak. En ik me maar lopen uitsloven.

Totdat ik een half uur later op de autoradio hoorde naar wat voor rampenfilm hij eigenlijk zat te kijken.

Ik bied deze collega hierbij alsnog mijn welgemeende excuses aan dat ik zo slecht over hem dacht.
10-09-2010 21:37:59 | # | 2 | Zuigt! Heerst!
Jack Random Retecool Reaguurder

Aantal posts: 41
Aantal reacties: 10916
In Leuven, voor een wetenschappelijke conferentie. Liep net wat boodschappen te doen, toen ik via de radio in de supermarkt meende te horen dat er twee vliegtuigen tegen elkaar waren gebotst. Na terugkomst op mijn hotelkamer TV aangezet, en daarna met open mond gekeken.

Kan me ook nog wel de drukte herinneren die gemaakt werd dat Europacup voetbal gewoon doorging, die avond.
10-09-2010 22:32:34 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
globalriot Retecool Goldmember

Aantal posts: 906
Aantal reacties: 2953
@meneer deaf

Ha ha.. Zo'n hok heb ik ook.. En ik duik er nu in!
10-09-2010 22:33:39 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
rffrbbb Retecool Reaguurder

Aantal posts: 5
Aantal reacties: 2505
OP weg terug van een klus het Noorden v/h land even gestopt bij een tankstation om een broodje te kopen. Voelde meteen aan de sfeer dat er iets niet klopte en ving wat berichten op via de radio die daar aan stond. Meteen naar de auto en mijn collega's ervan overtuigd de CD van Herman Finkers af te zetten en radio 1 aan, Shit had hit the fan.
Thuis internet en CNN/BBC aan, nog net op tijd om de torens naar beneden te zien komen. Of was dat al de herhaling. Iedereen denk dat ie het live gezien heeft. Schijnt vaak niet zo te zijn. Naja Ik zat thuis in Awe.
10-09-2010 22:58:30 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
gronk Retecool Goldmember

Aantal posts: 394
Aantal reacties: 14922
Ik heb 't 'live' gezien, en halverwege, toen d'r opnames kwamen van mensen die uit 't raam sprongen realizeerde ik me dat 't daar 's morgens vroeg was en dat er aan de andere kant van de wereld mensen op dat moment 'live' dood gingen. Enigszins vergelijkbaar met 't heizeldrama, alleen dan extremer.
10-09-2010 23:21:22 | # | 0 | Zuigt! Heerst!

@globalriot

Inmiddels woon ik reeds zeven jaar elders, zónder hok!

Hmpf...
10-09-2010 23:26:55 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
DDWW, Steampimp. Retecool Reaguurder

Aantal posts: 26
Aantal reacties: 5105
Ik zat in de auto op de terugweg van een grote klant die tijdens mijn bezoek een zeer grote order had geplaatst. Ik hoorde het nieuws op de radio en heb de auto langs de kant van de weg gezet om te bevatten wat er nou precies gebeurt was. Toen dat een beetje doordrong was die bestelling van die klant totaal niet meer belangrijk.
10-09-2010 23:30:43 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Hemaworstjeje Retecool Reaguurder

Aantal posts: 4
Aantal reacties: 525
Op de trekker en dacht ach, ik ploeg door.
10-09-2010 23:43:05 | # | 2 | Zuigt! Heerst!
Witjoekel Vilmer Retecool Goldmember

Aantal posts: 41
Aantal reacties: 4971
Ik was in 1 van de Pekela's een uitbreiding van een of andere NAM locatie aan het desingen, toen een joodsche collega hardop zei dat er een vliegtuig in het wtc was gevlogen. Sjekkie gerookt, werkdag af gemaakt, naar huis gereden, voor de honderdste keer terminator 1 gekeken en me er niet eens over verbaasd hoe weinig me dat geouwehoer allemaal boeide..
Iets met boontje die z'n salaris wil.
11-09-2010 00:46:36 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
24 uur. Tussen leven en G. de Vader Retecool Goldmember

Aantal posts: 279
Aantal reacties: 3338
Ik was met m'n afstuderen bezig, toen een gozer tegenover me - die nogal een hobby met aandelen had (hallo Reinald) - ineens zei dat de beurs onderuit vloog.
11-09-2010 01:50:08 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
fishbowl Retecool Goldmember

Aantal posts: 292
Aantal reacties: 11942
1 ster!
11-09-2010 10:06:27 | # | 7 | Zuigt! Heerst!
farq. Retecool Goldmember

Aantal reacties: 1359
Bij mijn ouders aan het helpen met slopen (ik beweerde toen nog dat ik student was, dus ik had er tijd voor). Kwam door de woonkamer lopen en zette de tv even aan om even snel teletekst te checken. Teletekst nooit gezien, van NOS zo door naar CNN. Toen was het eigenlijk nog twijfel of het wel om terrorisme ging geloof ik. Toen die 2e er in vloog (live ook ja), was die twijfel wel over.
11-09-2010 15:09:08 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Sha-baz Retecool Goldmember

Aantal posts: 869
Aantal reacties: 15393
Ik heb serieus geen idee waar ik was.
11-09-2010 21:43:08 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
gast! Retecool Goldmember

Aantal posts: 7
Aantal reacties: 3730
Het doet er ook niet zoveel toe. Het gebeurde toch wel.
11-09-2010 21:55:33 | # | 1 | Zuigt! Heerst!
Het neefje van Tofik Retecool Goldmember

Aantal posts: 170
Aantal reacties: 2053
rotzooitrappen
11-09-2010 22:31:02 | # | 0 | Zuigt! Heerst!
Sequal Retecool Reaguurder

Aantal posts: 6
Aantal reacties: 932
Gek genoeg weet ik me nog wel precies "Operation Shock and Awe" te herinneren.

9/11 ook wel hoor. Was aan het werk, collega zei: "Er is een straaljager in New York in een flat gevlogen". Eenmaal thuis kon je er niet omheen. Sindsdien weet ik precies hoe het allemaal gegaan is en ben achteraf ontzettend blij dat het allemaal om hologrammen ging.

Operation Shock and Awe daarintegen was een treurigstemmende display van hoe dood, verderf, geweld, orrlog en de verkoolde lichamen die daarbij horen zich ook van onze Westerse goedkeuring kunnen vergewissen. Grote vuurballen en rookpluimen op een woonwijk (Gelukkig hadden "onze" Westerse troepen eerst alle mensen, mannen vrouwen en kinderen uit dat gebied geëvacueerd, toch???) dat was toch allemaal wel zeer terecht en nuttig... ja, DAT was goed.
Toen heb ik, echt waar, een traan gelaten.
En ik was thuis, ik zat roerloos op de bank met de afstandsbediening in de hand en ik kon het niet geloven. En ik geloof het nog steeds niet.
Maar ik weet wel precies waar ik toen was.
11-09-2010 23:19:53 | # | 2 | Zuigt! Heerst!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

U zei:
Jake: *dubbele facepalm doet om het twee keer vergeten va...
biermeester: Also...
biermeester: Deze klassieker heb ik ooit als voice-mail begroeti...
barq: Aaargh. De ongekroonde koning van dit genre is natu...
Ster
In het forum
24 uur. Tussen leven en G. de Vader: Belastingdruk? Wat staat er in die grafiek? Is dat ...
gronk: @kale: estland en litouwen zijn de voorbeelden die ...
Die_kale: @sjaak: is dat niet jullie werk?
Die_kale: @sjaak : pssst
Jack Random: Want 1 getal voor iedereen slaat als een tang op di...
Ster
Sterren
Retecool 8.0 is powered by Howlin' Wolf
Retecool.com is powered by Howlin' Wolf