Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb het even helemaal gehad met Firefox sinds de laatste update, 3.5.2.
Kon ik tot voor kort op Youtube kijken en via Orbit de filmpjes opslaan, nu willen de filmpjes niet meer starten (en dat geldt voor alle embedded filmpjes). Al eens eerder was er zo'n gedoe bij de overgang naar 3.0, wat na een paar dagen over was.
Roel heeft staan een QuadCore Pentium 3.06 Ghz, 4 Gb intern, Vista Ultimate (haha, Roel draait Vista!). Fire away jongens!
Kon ik tot voor kort op Youtube kijken en via Orbit de filmpjes opslaan, nu willen de filmpjes niet meer starten (en dat geldt voor alle embedded filmpjes). Al eens eerder was er zo'n gedoe bij de overgang naar 3.0, wat na een paar dagen over was.
Roel heeft staan een QuadCore Pentium 3.06 Ghz, 4 Gb intern, Vista Ultimate (haha, Roel draait Vista!). Fire away jongens!
Beerdje: GereduceerD
Beerdje: @witjoekel, in BA kan je het idd tegen zwaar geredu...
Witjoekel Vilmer: wet = weet. /freud
Witjoekel Vilmer: E-ticket EZE-AMS ligt in m'n meelbox Deaf! En ik de...
Beerdje: @ wildplasser doe mij haar reet maar elke dag! /b...
Geenszins Joling: OLO@Die kale Bij de Lid/Aldi soms?
Die_kale: hebben jullie nou verdomme bijna een hele pagina er...
Geenszins Joling: En als aanvulling op mijn reactie van 16:29:05: Je ...
Blasfemist, Stapt legaal: De ervaring die ik heb is dat veel mensen met lage ...
Geenszins Joling: En aan die ver doorgevoerde individualisering heb j...
Totaal aantal: 1534
Waaronder de leden:
NCRV - Debat op 2 Het neefje van Tofik lewax DDWW, Steampimp. Milkwood Witjoekel Vilmer inloggen en registreren riks gigamix Ketsman Tralala reet raxx zymu SJO3RD Amoron TheDeadDude WitPaard Swanfeather Wildplasser, beroepsweig gronk Blasfemist, Stapt legaal Luisteraar Beerdje Freshtim MadDieu, 9th son of Cain Geenszins Joling HarryP cspr, drukt van zich af Die_kale TheStef Weerman Rapsel Monade - category B trai Toxteth O Grady - rekent 0Mostel Kret-209 Der Webmeister koffieverkeerd Ds. Ploppo
NCRV - Debat op 2 Het neefje van Tofik lewax DDWW, Steampimp. Milkwood Witjoekel Vilmer inloggen en registreren riks gigamix Ketsman Tralala reet raxx zymu SJO3RD Amoron TheDeadDude WitPaard Swanfeather Wildplasser, beroepsweig gronk Blasfemist, Stapt legaal Luisteraar Beerdje Freshtim MadDieu, 9th son of Cain Geenszins Joling HarryP cspr, drukt van zich af Die_kale TheStef Weerman Rapsel Monade - category B trai Toxteth O Grady - rekent 0Mostel Kret-209 Der Webmeister koffieverkeerd Ds. Ploppo

Aantal posts: 74
Aantal reacties: 4824
Aantal posts: 22
Aantal reacties: 1153
Chrome draait prima maar mijn ervaring tot nu toe is dat Internet Explorer ..spuug.. het lekkerste draait op Vista. (joh..)
Aantal posts: 46
Aantal reacties: 10627
Inmiddels heb ik het probleem gevonden: Orbit is de boosdoener. FF-e terug naar de vorige versie en voila, alles draait weer.
Aantal posts: 75
Aantal reacties: 4423
Orbit werkt er dus niet goed mee, flashplayer heeft ook op een aantal releases serieuze moeite gehad, per release crasht het vaker, enz enz enz...
Chrome stuurt mij teveel data naar goegel, dat wil ik niet.
Aantal posts: 356
Aantal reacties: 20050
Aantal posts: 39
Aantal reacties: 1347
Ik had zelf ook het idee dat het aan browser lag, maar na 2,3,5x refreshen (en CTRL + F5 voor cacheclear, bleek ie het weer te doen. Geen idee waar het aan ligt...
Aantal posts: 188
Aantal reacties: 7124
DownloadHelper,
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3006
geweldige plugin die je de mogelijkheid geeft het flv of het originele bronbestand te downloaden.
Orbit zuigt in FF 3, ik heb er afgetieft, werd doodziek van orbitlinkjes die mijn content in de weg zitten, meuk!. Daarbij is het stiekem helemaal overbodig. Leg ik zo uit
Eerste hulp:
Opties > Privacy > FF automagisch in privesessie starten aanvinken,
browser herstarten, let wel, alle opgeslagen informatie (cookies, tijdelijke meuk en geschiedenis) ben je kwijt, dat wil je bovendien toch niet op je harde schijf hebben. Mocht je wel zo iemand zijn die al zijn cookies bewaart en alle inloggegevens in FF opslaat, houd daar dan rekening mee!
Herstart uw browser en kijk of youtube werkt, zoniet,
Ga naar folder:
C:\Documents and Settings\$User\Application Data\Macromedia\Flash Player\#SharedObjects
Verwijder alle folders in genoemde map, herstart je browser en kijk of alles weer werkt zoals verwacht. Je kan in deze folder ook gewoon eerst ff de map youtube verwijderen, je browser herstarten enz.
Als dit ook niet werkt, flashplayert in zijn geheel verwijderen (dus ook alle datafolders en gedeelde objecten!) en herinstalleren, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken ;)
Want, als je navolgende vinkje niet hebt aangezet (default):
Opties > Privacy > "FF automagisch in privesessie starten"
Dan worden alle bestanden die u in uw geintegreerde flashplayert bekijkt gewoon lokaal opgeslagen, dat streamen wordt zwaar overschat ;)
Te weten in de folder:
C:\Documents and Settings\$usernaam\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\$profielhashgereutel.default\Cache
(kan je ook gewoon ff handmatig legen, browser herstarten etc)
Dit werkt ook op diverse linuxen op dezelfde manier, de betreffende folders heb ik ff niet voorhanden maar een beetje creatieve search helpt je verder.
*Open de folder en aanschouw die schitterende extensieloze bestanden, eindigend op d01, de grotere bestanden zijn uiteraard de flashfilmpjes die je hebt bekeken. Even hernoemen naar keuze, extentie toevoegen (.flv) en voila. Voor een goeie flv playert doe je maar googelen ;)
*(Iets waarop BUMA volgens mij mank gaat overigens, maar dat is weer een ander topic, het bestand wordt namelijk in zijn geheel gedownload naar de lokale schijf voordat het in de geintegreerde player wordt weergegeven, en downloaden is niet illegaal in Nederland, mits van een legale bron...)
http://code.google.com/p/get-flash-videos/
Aantal posts: 394
Aantal reacties: 14940
Aantal posts: 13
Aantal reacties: 2065
Is er al een soort van 'AdBlock Plus' voor Chrome of zo, of Opera? AdBlock is toch wel reden 1 dat ik nog altijd FireFox gebruik. Kutreclame. Ik haat het. Godverdegodver.
Oja en Firebug inderdaad...
http://www.chromeextensions.org/appearance-functioning/flashblock/
Er was ook een noscript, maar die ben ik effe kwijt, de search daar is niet alles.
Firebug kan niet lang meer duren.
Aantal posts: 50
Aantal reacties: 3605
Maar inderdaad, waarom wordt software in de loop van de tijd toch steeds slechter? Zoals FireFox, de Flash plugin en alle andere bloatware-Adobe dingen, Windows (lol), eh nou ja eigenlijk gewoon alles! Gaat Chrome dadelijk ook niet gewoon die kant op? Dat het steeds kutter wordt? Ik begin hier een beetje het "vroeger was alles beter" gevoel te krijgen hahaha. Toch die Pentium 3 waar ik altijd over loop te zeiken eens uit de kast halen...
Nb. ik gebruik privoxy en ik weet niet of dat urlfitler nog wel werkt in opera 10, maar het kan vast geen kwaad.
Ik vind reclame op de Internets niet eens zo heel erg, want tja, het moet tenslotte toch allemaal ergens van betaald worden, maar die zuigende Flash-dingen die bewegen en knipperen en zo leiden toch wel erg de aandacht af van hetgeen waar het eigenlijk over gaat. Ik vind dat zeer storend.
Die tekstuele Google-Ads kunnen nog wel een beetje...
Maar ik kan ook niet zomaar Flash gaan uitzetten want ik kijk wel YouTube en klik nog wel eens op zo'n link hier op de Retekoels van 'Tijd voor een spelletje'.