More

    RECENTE POSTS

    RC’s MeningDumpert: Vuurwerk

    In deze Rubriek willen we voortaan complexe maatschappelijke kwesties terugbrengen tot de essentie. Strippen van alles wat afleidt en reduceren tot die éne vraag waar het uiteindelijk om draait. Nuance is voor Marcel van Dam en al die andere fossiele NPO’ers. Diepgang is voor olietankers, terwijl u liever op de linkerbaan 140 rijdt. U hebt ondanks uw drukke bestaan wel een mening, maar al die argumenten, discussies en debatten zijn zo tl;dr. Gelukkig voelen wij van de Retekoels dat feilloos aan en bieden u de MeningDumpert©, want die onderbuik moet gewoon op tafel. Vandaag in de MeningDumpert, lieve Retecoolkindertjes, het hoogst-actuele onderwerp Vuurwerk. Gewoon ja of nee aanvinken hieronder, en u kunt direct weer verder in de fastlane. Tijd is geld tenslotte.

    Vuurwerk?

    • Nee (62%, 109 Votes)
    • Ja (38%, 68 Votes)

    Totaal aantal stemmers: 177

    Laden ... Laden ...
    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    31 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    31 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    wout
    wout
    02/12/2014 - 10:23 10:23

    Helaas: ‘nee’. Vuurwerk is leuk en het zou moeten kunnen, maar een te grote groep Nederlanders is te debiel om er op een leuke manier mee om te gaan.

    Jack Random
    Jack Random
    02/12/2014 - 10:25 10:25

    Nee. En wel hierom. Doodsbange huisdieren. Miljoenmiljard schade door vandalisme. Warzone waar ISIS-gebied nog bij verbleekt vanwege elk moment strijker naar je kop gegooid kunnen krijgen. Onschuldige slachtoffers. Kutherie.

    Verbieden hoeft niet. Wel met scherp schietende agenten.

    Hangmat
    Hangmat
    Gast
    02/12/2014 - 10:48 10:48

    Ja. Stop de betutteling. We leven niet in never never land. En last but not least: MAAK GEEN regels die je niet kunt handhaven. De politie heeft wel wat beters te doen.

    Ome Mc
    Lid
    02/12/2014 - 10:55 10:55

    Nee, want wekenlange ellende en kut voor huisdieren, oorlogsslachtoffers en veteranen.
    Dat gezegd hebbende is dit nuanceloze stemmen ook kut, om redenen die Hangmat ook noemt. Voornamelijk dat we zodirekt een maand overal vuurwerk hebben terwijl je legaal gezien dat maar op één dag mag afsteken. Dan kan het ideaal wel zijn om die ellende te verbieden of alleen door professionals af te laten steken, liever zie ik dat we het gewoon een heel stuk beter in de hand houden dan nu gebeurt – dat scheelt al stukken.

    Hark
    Hark
    02/12/2014 - 11:10 11:10

    Keihard NEE! Waarom? Vraag dat maar aan oogartsen, KNO-artsen, milieuclubs, de politie, brandweer, straatvegers, verzeringsmaatschappijen en eigenaren van huisdieren.

    Maar helaas, rechts Nederland laat zich dit ‘lolletje’ natuurlijk niet afpakken. Dat is betutteling, en we doen het al wel 40 jaar dus het is traditie dus het is goed.

    Net jarig geweest
    Net jarig geweest
    Gast
    02/12/2014 - 11:14 11:14

    Mag ik even vriendelijk maar toch wel beslist opmerken dat ik het bij een eventuele volgende gelegenheid wel zo netjes zou vinden als jullie mij even om toestemming vragen voordat er een foto van mijn goddelijke lichaam wordt gebruikt ter illustratie van een bericht op de retekoels? Dank u vriendelijk.

    wout
    wout
    02/12/2014 - 11:43 11:43

    Betutteling is een te pas en te onpas gebruikte frame. Het roept het beeld op van een moeder die uit angst voor een schram haar zoontje niet op de schommel laat gaan. Ik zie een vuurwerkverbod eerder als een terechte en fikse oorvijg van papa, omdat z’n driejarig zoontje ‘m stoort bij zijn zondagskrantje. Met zo’n frame kan een echte kerel ook tegen vuurwerk zijn.

    Bismarck
    02/12/2014 - 12:06 12:06

    LOL @Wout. Verder toch leuk dat de tekst keihard wordt afgestraft door al 7 reacties die hun middelvinger opsteken tegen Fastlane en keihard hun ja dan nee onderbouwen met meer dan 1 zin. Stop de beonderbuiking van de reageerders!

    Illuminatus Magnus
    02/12/2014 - 12:57 12:57

    Volgende enquête: Onderbuik?

    Vilmer Ramone
    02/12/2014 - 13:01 13:01

    ja, omdat werkverschaffing voor oogartsen, KNO-artsen, milieuclubs, de politie, brandweer, straatvegers, verzekeringsmaatschappijen en verheropvoeders van huisdieren. Die gasten lopen in een paar dagen tijd binnen voor het hele jaar, dat moet je ze niet afpakken.

    En omdat FUCK JOE KUTHIPPIES uiteraard

    horrorneefje
    Lid
    02/12/2014 - 13:06 13:06

    Nee, opzouten met je zwarte Piet! Obesitas, tandbederf, pepernoten in ogen, gehoorschade door volcontinu die KUTSINTERKLAASLIEDJES overal, en dat allemaal vanwege een relipedo uit Spanje die ook nog eens dreigt je koters te laten ontvoeren, door iemand met neger nota bene. Dus neen! En punt.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    02/12/2014 - 14:06 14:06

    Nee!
    Nee!
    En voordat ik t vergeet: NOG EENS NEE!

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    02/12/2014 - 14:06 14:06

    O, ik was de
    /Sha-baz

    vergeten.

    Ketsman
    02/12/2014 - 14:24 14:24

    Ik vind dat jullie het vuurwerkprobleem nogal opblazen.

    Johanvb
    Johanvb
    02/12/2014 - 14:26 14:26

    Ja, want ondanks dat ik mijn onderbuik vol heb van het vuurwerkgegooi vanaf de vroege ochtend vind ik het verbieden nog harder zuigen.
    Vuurwerk afsteken vanaf zo’n 22:00 uur ’s avonds is geen enkel probleem. Als je zelf het gevaar op wil zoeken en buiten wil gaan staan, ga je gang. Als je voor die tijd je hond nog uit wil laten en boodschappen kan je ook rustig je gang gaan.
    Maar om het nu helemaal te verbieden omdat men destijds de fout heeft gemaakt om het vuurwerk afsteken op 31 december de hele dag vrij te geven vind ik een echt Nederlandse oplossing. We hebben een probleem dus… VERBIEDEN!!!

    TheStef
    02/12/2014 - 14:39 14:39

    De meeste slachtoffers krijg je door illegaal vuurwerk, maar misschien is illegaal vuurwerk niet verboden, misschien is dat een deeloplossing, gewoon verbieden van illegaal vuurwerk.

    oh, wacht…..

    Ome Mc
    Lid
    02/12/2014 - 14:41 14:41

    Als we nou anders afspreken dat alleen Zwarte Pieten vuurwerk af mogen steken, is dat misschien wat?

    Ketsman
    02/12/2014 - 15:42 15:42

    Ze zouden meer vuurwerk moeten creëren voor werkschuwe hippies als jullie.

    Bismarck
    02/12/2014 - 17:37 17:37

    TheStef: Hoe weet je of je oog eruit ligt door een legale of illegale vuurpijl? Ik denk dat het handhaven op verboden vuurwerk nogal wordt bemoeilijkt door de aanwezigheid van legaal vuurwerk (want aan de knal kun je het ook niet altijd horen). Daarnaast ben ik natuurlijk razend benieuwd naar de cijfers achter de stelling dat slachtoffers vooral door illegaal vuurwerk vallen, volgens de plastisch chirurgen is het in ieder geval 50-50.

    Ketsman
    02/12/2014 - 22:26 22:26

    Jullie lijken echt wel op de regering, met je verbieden.

    BIokhuthypotheek
    BIokhuthypotheek
    Gast
    02/12/2014 - 22:38 22:38

    Ons hippies zijn vuurwerkschuw

    Hangmat
    Hangmat
    Gast
    02/12/2014 - 22:57 22:57

    Jaah! Verbieden,verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden,verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden,verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden.. VERBIEDEN>> Aarhgh

    * betaalt tientje en doet zijn broek weer aan *

    Hangmat
    Hangmat
    Gast
    02/12/2014 - 23:01 23:01

    hehe.. dat lucht op .. gaat het volgende topic over belasting heffen? Ook zo lekker! Ik heb er al weer zin an!

    wout
    wout
    03/12/2014 - 00:56 00:56

    @hangmat
    Een loodzwaar drukkende accijns op vuurwerk, dat is helemaal niet zo’n gek idee!

    Ome Mc
    Lid
    03/12/2014 - 01:06 01:06

    @Bismarck; Tot 31 december is *alle* vuurwerk illegaal (om af te steken). Loop eens door een gemiddelde stad gedurende 14 dagen voor oud en nieuw en vertel me dan nog eens dat dát de bottleneck in handhaving is…

    Roel Zwaar
    Roel Zwaar
    Gast
    03/12/2014 - 09:21 09:21

    Oh ja, fijn… accijns op vuurwerk. Ook zo goed voor de illegale handel en zo goed te controleren. “Pardon jongetje, is dat sterretje wel legaal en heeft je vader daar wel accijns over betaald? Mag ik het bonnetje even zien?”
    Ik zie niets in een verbod, ook al heb ik wel sympathie voor de huisdieren-gedachten en andere weerloze vuurwerkslachtoffers, maar vuurwerk an sich moet kunnen. Het gaat er alleen om hoe. Handhaven door de politie kun je vergeten om meerdere redenen: capaciteitsprobleem en fuck the police, dus riots. Middel erger dan de kwaal.
    Ook van “gezellige” bijeenkomsten die verplicht worden op een pleintje om daar je knallers af te steken, een gruwel en puistige pubers zullen dit alsnog weten te ontlopen want rebels.
    Daar waar iedereen toch ageert tegen overheidsbemoeienis kun je gewoon maar beter Ja antwoorden. En die ene keer dat je per jaar je beeldscherm verlaat waarmee je vergroeid bent om wat af te steken moet je even nadenken en een analoog briefje lezen dat op de verpakking staat: RTFM.

    wout
    wout
    03/12/2014 - 09:56 09:56

    RTFM
    Had ik gedaan, en ik heb ‘m niet in de hond gehouden, maar een kat ermee opgeblazen.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    03/12/2014 - 11:00 11:00

    Vroeger, toen Ploppo nog klein was, kocht ie ook vuurwerk om daar dan leuke dingen mee te knutselen. Geen mega-bommen, maar raketlanceerders van Fischer Technik. Verder overal en rotje instoppen om te zien of het stuk ging of dat je de stront tegen de ramen kon krijgen.
    De laatste dagen van het jaar waren geweldig.
    Achteraf gezien allemaal erg gevaarlijk inderdaad. Het had me zomaar een oog kunnen kosten.
    Mijn ouders bemoeiden zich daar niet zo mee. Ik heb dat zelf wel gedaan met mijn kinderen. Die gaan een stuk voorzichtiger met vuurwerk om.
    De oplossing ligt in de opvoeding; niet in de wet.
    Maar ja, als het merendeel van de ouders zo debiel is dat ze zelf het compleet foute voorbeeld geven, dan wordt het lastig voor de kinders.

    Ach, Darwin had waarschijnlijk tegen verbieden geweest.

    Bas Taart
    Lid
    03/12/2014 - 11:39 11:39

    Slash care. Illegaal vuurwerk is al verboten, hence het woord ‘illegaal’. Als je zelf lekker je dikke bom in je hand wilt houden, prima. Veel succes met het vreemdgaan via je andere hand daarna.

    Roel Zwaar
    Roel Zwaar
    Gast
    03/12/2014 - 13:20 13:20

    Wat Bas aansteekt.
    En Darwin is soms een betere regelneef dan Ivo Opstelten. Zolang we maar verschoond blijven van voorlichtingsfilmpjes met kapotte ledematen, want die schieten hun doel toch alleen maar voorbij.
    /Seth

    barq
    Lid
    04/12/2014 - 09:24 09:24

    Met carbid een voetbal omhoog schieten vanuit een melkbus, is dat ook vuurwerk? Zo nee en zo ja, dan ja.

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN