More

    RECENTE POSTS

    Geenstijl de goeiste

    De relatie tussen den RC’s en de roze buren is soms een wat moeizame, maar net als Blof Kane 1Direction er vast wel een kutband te bedenken is die ook wel eens wat goeds doet heeft de hooggewaardeerde Nickelback van de Neerlandse blogosphere een onnoemelijk vette actie gestart: Een referendum over de Associatieovereenkomsten tussen de EU en Moldavië, Georgië en Oekraïne. Sinds 1 juli dit jaar is de Wet raadgevend referendum (Wrr) van kracht geworden waarmee het mogelijk is om (indien voldoende mensen het ook willen) je een referendum kunt laten organiseren om een reeds aangenomen wet terug te draaien. Nu weten we hoe hard de types politici de mening van het volk serieus nemen en vandaar dat het ook slechts een RAADGEVEND referendum is. Dus hoe hard een eventuele όχι ook gaat zijn, ze doen er vermoedelijk geen fuck mee. Des te meer redenen om daar de aanleiding in te vinden om de hooivorken uit het vet te halen en het janboeltje op het binnenhof eens met gezwinde spoed de zee in te drijven. Maar daarvoor moet dus wel even dat referendum er doorheen gejast worden. Stap 1 is dus even naar -edet- te surfen en het formulier te downloaden en in te sturen. De RC Juridisch vleugel is momenteel een drukte van jewelste want er bestaat het vermoeden dat een formulier dat online getekend wordt (met het muisje op het kruisje en het gatje op het matje in plaats van een pen en papier) en dan “analoog” aangeboden wordt geaccepteerd moet worden. RC wil best de lokale copyshop een Cition dwangsom in de hand duwen om de online ingevulde en gekrabbelde formulieren te printen (30.000+ forms per dwangsom minimaal) om er daarna een pakketzegel op te rammen om die dan richting de Kiesraad te shippen. Want de democratie is belangrijker dan burenruzies. Dus, vult u allemaal even het formulier in? Er moeten na de 10.000 300.000 forms ingeleverd worden (oftewel 8-10 Cition dwangsommen) om de boel echt op de wagen te krijgen. Eerst die 10.000 forms!

    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    29 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    29 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    kenny013
    kenny013
    Gast
    12/07/2015 - 19:16 19:16

    Nutteloze referenda zijn heden ten dage helemaal de bom.

    In de EU, Griekenland “wil u bezuinigen?” NEE! Dan gaan we bezuinigen…
    In Nederland, jawel, “Wilt u de winkels open op zondag? “NEE! Dan gaan de winkels op zondag open …
    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/06/11/inwoners-ede-stemmen-in-referendum-tegen-koopzondagen/
    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/10/toch-koopzondag-op-ede/

    Ik zie er dus het nut niet van in tenzij u graag wil bijdragen aan een -edet- PR stuntje puur voor het publiek.

    Møhammed Said al Sahaf
    Antwoord aan  kenny013
    12/07/2015 - 19:25 19:25

    De inwoners van Ede willen koopzondagen, ze krijgen koopzondagen. De inwoners van de open inrichtingen rondom Ede willen geen koopzondagen, ze krijgen geen koopzondagen.
    Prima geregeld, zij die geen koopzondagen willen krijgen die ook niet maar krijgen niet de gelegenheid anderen in een andere kern met hun religieuze geretardeerdheid te gijzelen.

    kenny013
    kenny013
    Gast
    Antwoord aan  Møhammed Said al Sahaf
    12/07/2015 - 20:20 20:20

    “. Alleen in het centrum van Ede op zondag winkels openen behaalt evenmin een meerderheid…”
    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/06/11/inwoners-ede-stemmen-in-referendum-tegen-koopzondagen/
    En inwoners van de Gemeente Ede zijn niet alleen de inwoners van Ede-centrum.

    Møhammed Said al Sahaf
    Antwoord aan  kenny013
    12/07/2015 - 20:46 20:46

    “De gemeenteraad bracht daar tegenin dat de meeste inwoners van de stad Ede, 53 procent, voor ruimere openingstijden waren.”
    Let wel, de STAD Ede. Niet de inwoners van de gehele gemeente die ook uit de omliggende kalifaatjes bestaat. Dus in de stad willen ze met de tijd mee en daaromheen niet. Prima geregeld zo dus.
    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/10/toch-koopzondag-op-ede/

    Møhammed Said al Sahaf
    12/07/2015 - 19:18 19:18

    Waarom Wit-Rusland er ook niet meteen bij? Als er één regime qua ideeën over democratie op één lijn met de kolonels in Brussel zit is die het wel.

    Illuminatus Magnus
    12/07/2015 - 19:41 19:41

    Je hoeft toch niet naar die vieze site? Gewoon downloaden (hier is de link nog een keerL https://www.referendumovereenwet.nl/publicatie/pdf-formulieren/34116-inleidend.pdf) en zelf printen, ondertekenen en opsturen.

    Ik kan je nu al verzekeren (wat de RC-Juridisch stagiair daar ook van vindt en in krom Nederlands probeert uit te drukken) dat niet getekende formulieren als ongeldig terzijde geschoven zullen worden.

    Bismarck
    12/07/2015 - 20:31 20:31

    Sponsort Putin tegenwoordig niet alleen de Roze Khmer, maar ook de RC’s? Welke andere reden zou er zijn om dit referendum anders aan te vragen? Trouwens, gezien de hoeveelheid crosstopics met de Roze Khmer, hoef je niet te doen alsof jullie niet de beste vriendjes zijn.

    Bert
    Bert
    Lid
    Antwoord aan  Bismarck
    13/07/2015 - 08:05 08:05

    Trouwens, links is failliet door de paarse Khmer.

    Hoofdmeester
    12/07/2015 - 21:04 21:04

    [i]even naar -edet- te surfen[/i]

    Nee.
    En collaborateurs met GS dienen net zo hard beschimpt te worden.

    Illuminatus Magnus
    Antwoord aan  Hoofdmeester
    12/07/2015 - 21:30 21:30

    De vijand van mijn vijand.

    Hoofdmeester
    Antwoord aan  Illuminatus Magnus
    12/07/2015 - 21:41 21:41

    … is niet automatisch mijn vriend.

    Net jarig geweest
    Net jarig geweest
    Gast
    Antwoord aan  Hoofdmeester
    13/07/2015 - 00:01 00:01

    Het is dit soort dom oogklep-redeneren waar dit land door naar de ratsmodee gaat.

    Bert
    Bert
    Lid
    12/07/2015 - 21:31 21:31

    “hooggewaardeerde Nickelback van de Neerlandse blogosphere”

    Geenstijl dat noemen. Wat is Retecool dan nog? Ik haat het om te zeggen, zeker om hun vreemdelingenhaat en moslimbashen, maar zelfs met vluchtig lezen kom je tot de conclusie dat de redacteuren van Geenstijl een stukje meer tijd en research steken in hun stukken. Tevens hebben ze meer humor, maar dat is altijd zo geweest. Rechts: humor en Links: een beetje zurig met af en toe (een goed gelukte) poging tot humor.

    Møhammed Said al Sahaf
    12/07/2015 - 21:59 21:59

    Ja. Als het van GeenStijl af komt moet het wel slecht zijn want hullie van GeenStijl deugen nu eenmaal niet, en dan hoef je zeker niet te gaan kijken wat ze nu eigenlijk willen want het is toch slecht. Of zo.
    Doet me denken aan de PvdA die na de ‘minder minder minder’ van Greet categorisch weigerde om nog voor moties van de PVV te stemmen ook al zou dat betekenen dat bejaarden tot in lengte van dagen (of hun dood) in de stront moesten blijven zitten. WANT HULLIE…..!
    Kan het de mensen hier dus niet eens kwalijk nemen als ze zelfs in Den Haag het goede voorbeeld geven en politiek op schoolpleinniveau bedrijven.
    En ergens in Brussel lachen ze zich binnenkort weer eens de ballen uit de broek.
    Divide et impera

    Hoofdmeester
    Antwoord aan  Møhammed Said al Sahaf
    12/07/2015 - 22:12 22:12

    Hitler was eigenlijk een best goede peer, want hij heeft snelwegen aan laten leggen. En dat hij ook wat mensen met de trein heeft laten gaan, who cares.

    Bert
    Bert
    Lid
    Antwoord aan  Hoofdmeester
    12/07/2015 - 22:27 22:27

    Jaaaaah, met Hitler win je altijd. Als sommige mensen Hitler niet hadden…

    cspr
    Lid
    Antwoord aan  Bert
    12/07/2015 - 22:36 22:36

    Harry Mulisch bijvoorbeeld.

    Bert
    Bert
    Lid
    Antwoord aan  cspr
    13/07/2015 - 07:59 07:59

    Of Potok…

    Møhammed Said al Sahaf
    Antwoord aan  Bert
    12/07/2015 - 22:53 22:53

    Dan hadden ze hem wel uitgevonden. Maar goed, dit was dus wat ik bedoelde met politiek op schoolpleinniveau. Geweldige argumentatie.

    Hoofdmeester
    Antwoord aan  Møhammed Said al Sahaf
    13/07/2015 - 01:11 01:11

    Wel toepasselijk overigens dat je met GS in het achterhoofd begint over schoolpleinniveau.

    Hangmat
    Lid
    13/07/2015 - 00:44 00:44

    goed initiatief

    bijbalbij
    Gast
    13/07/2015 - 08:19 08:19

    Naar Edet , waar je een ban krijgt als je met argumenten aan komt zetten? Nee die ophef-site is zonde van [s]mijn[/s] je tijd.

    Spuyt12
    Spuyt12
    Gast
    13/07/2015 - 10:12 10:12

    Heel leuk allemaal, maar associatieverdragen kunnen volgens mij ook gesloten worden met landen die geen lid gaan worden van de EU. We hebben er ook een met Zwitserland.

    Andersom is het natuurlijk wel zo. Landen die lid willen worden van de EU hebben een associatieverdrag.

    Zo’n verdrag is dus het gevolg van de ambitie lid te worden van de EU, en niet de oorzaak. Nergens staat dan ook in de regels dat een land eerst een associatieverdrag moet tekenen. Je blokkeert dus helemaal niets.

    Typisch GeenStijl: Een koe is een beest, dus een beest zal dan ook wel een koe zijn.

    Bismarck
    Antwoord aan  Spuyt12
    13/07/2015 - 11:14 11:14

    Dat dus. Een associatieverdrag spreekt trouwens niet eens de ambitie uit tot uitbreiding van de EU. De EU heeft bijvoorbeeld ook associatieverdragen met Chili, Zuid Afrika en zelfs Israël.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    14/07/2015 - 12:43 12:43

    Nee, laten we vooral grenzen gesloten houden en onze eigen economieën met importheffingen beschermen. Terug naar de jaren 50. Als je wat uit het buitenland wilt hebben of daarheen wilt exporteren moet je maar genoegen nemen met hoge kosten en lange wachttijden. Plus 5% naar de bank voor het wisselen van vreemde valuta.
    De schappen in de supermarkt bevatten vooral appels, spruitjes en boerenkool. Wil je exotische sinaasappels? Dan betaal je maar 14 gulden per kilo.
    Waarom trouwens ophouden bij de landsgrenzen? Waarom zou ik Zeeuwse piepers kopen als die in Noord-Holland ook gewoon uit de grond komen? Laten we grensposten neerzetten op de provinciegrenzen of liever nog; blaas gewoon de bruggen over de grote rivieren op.
    Veilig Xenofoob achter de waterlinie!

    Toxteth O'Grady
    Beheerder
    Antwoord aan  Ds. Ploppo
    14/07/2015 - 13:33 13:33

    Ds. Ploppo voor President!

    Illuminatus Magnus
    Antwoord aan  Ds. Ploppo
    14/07/2015 - 14:08 14:08

    De EU werkte prima voor de invoering van de euro en al die andere regenteske onzin. Niet terug naar de jaren ’50. Dat is goedkope retoriek.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    Antwoord aan  Illuminatus Magnus
    14/07/2015 - 16:50 16:50

    Het is juist de Euro die de rente naar een historisch laag punt heeft gebracht. Goedkoop geld is een geweldige stimulans voor investeringen. Het enige nadeel ervan is dat het verleidelijk wordt meer te lenen dan je terug kunt betalen. Vooral overheden hebben daar problemen mee. Des te zuidelijker je komt, des te slechter die discipline. De euro krijgt de schuld van het falen van politici.

    Kortom, die Euro was prima, maar de manier waarop hij ingevoerd is (zonder waterdicht mechanisme om potverteren tegen te gaan) niet. De regels die er waren konden eenvoudig door Goldman Sachs omzeild worden of door bij het statistisch bureau neergeplante trollen verbogen.

    En als je Wilders en co hun gang laat gaan, viert xenofobie straks de boventoon en gaan we wat dat betreft echt wel terug naar de 50-er jaren.

    Illuminatus Magnus
    Antwoord aan  Ds. Ploppo
    14/07/2015 - 17:56 17:56

    Het voordeel van hoge inflatie is dat de schulden heel snel minder worden.

    > De euro krijgt de schuld van het falen van politici.

    Ooookeeeeej. Was er niet van te voren bekend dat politici zouden bepalen hoe de euro’s werden geleend en uitgegeven?

    > En als je Wilders en co hun gang laat gaan, viert xenofobie straks de boventoon

    Daarom moeten we ook terug naar 1997. Radicaal zou ik voorstellen: iedereen uit de euro, Maastricht/Lissabon afschaffen en dan iedereen blij in de EU. Als dat goed gaat, kunnen we misschien heel langzaam verder integreren.

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN