More

    RECENTE POSTS

    De Yeehawd van Y’all Qaeda

    Stel, iemand wordt veroordeeld voor een misdrijf waarbij hij het leven van mens en dier in gevaar heeft gebracht. Je bent het daar niet mee eens. Sterker: je denkt dat het een complot is tussen de rechters en de overheid omdat de veroordeelde weigert land te verkopen. Niet dat de veroordeelde het niet gedaan heeft, maar je bent het er ook niet mee eens dat dat een misdrijf is maar gewoon ziekelijke overheidsbemoeienis.

    In Nederland maak je dan een Nujij-account, maar in de Verenigde Staten van Aldiewettenzijnookmaareenmening ga je dan demonstreren. En, omdat het misdrijf in dit geval brandstichting (met als gevolg brand op honderden hectaren overheidsland) is doe je dat in het stadje Burns. Alsof Seth Gaaikema persoonlijk de demonstratie georganiseerd heeft. Omdat dat niet onmiddelijk op een yeehaa van de overheid kan rekenen, ga je natuurlijk na de demonstratie niet naar huis maar bezet je met 100 gewapende man een overheidsgebouw. Just like Daddy taught you.

    “We are not terrorists,” Bundy said. “We are concerned citizens and realize we have to act if we want to pass along anything to our children.”

    Niet dat de veroordeelden het met je eens zijn – die willen er namelijk niets mee te maken hebben. Niet dat er iemand weet wat je precies met de bezetting wilt bereiken (want duidelijke eisen stellen zit niet in het Havo-profiel Nationalisme & Schietgevaarlijk). Niet dat het zelfs maar zo is dat de veroordeelden wel heel hard gestraft worden (nouja, misschien wel, maar dat krijg je als je als land zijnde zo nodig minimumstraffen moet hebben): ze hebben de laagst mogelijke straf gekregen.

    Maargoed, in het land waar je dit absoluut niet moet proberen als je moslim of neger hebt, ben je dan geen terroristische organisatie maar een “militie”. En alsof de WTF in deze nog niet Muricaans genoeg is: de politie vond het aanwezig zijn bij de bezetting van een overheidsgebouw na 2 dagen ook wel welletjes.

    As of early Monday morning, there was no police presence at the building. But the FBI said it is taking the lead on investigating the situation.

    Uw donutgrappen en wat de eigenlijke neuk-comments kunt u hieronder kwijt alsmede pogingen om dit te framen als vaderlandslievendheid zonder tintje.

     

    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    8 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    8 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    Bismarck
    04/01/2016 - 17:12 17:12

    Ze zitten ook in the middle of nowhere (midden in een natuurpark) en dat midden in de winter (zonder gas/water/electra). Ik zou zeggen, laat lekker zitten (weg erheen wel afsluiten), zorg wel dat je weet wie er zitten en reken ze huur & kosten van vernieling/vervuiling aan. Aangezien ze niet thuis zijn, kun je eventueel daar huiszoeking doen en wat zaken in beslag nemen voor onderzoek en/of als onderpand.

    Broeder Bolognese
    Antwoord aan  Bismarck
    04/01/2016 - 17:31 17:31

    Dat ja. En als ze er in de lente nog zitten, gewoon een Waco siege revisited. Yeehaw!

    horrorneefje
    Lid
    04/01/2016 - 17:27 17:27

    Als daar 100 zojuist gemobiliseerde en erg opgefokte white supremacists (want dat zijn het ook nog eens) met automatische wapens staan, en andere kampen in de JoeEsOfEe doen op hun beurt een WHARGARRGBHL om vooral helemaal WACO (https://nl.wikipedia.org/wiki/Branch_Davidians) met deadly force te gaan op dat zootje, zou ik als overheid denk ik ook even afstand nemen, en wachten tot de helft al te koude voeten krijgt, en weer naar het wijf thuis aftaait. Als je nú wil ingrijpen mag je wel een pantserdivisie sturen. Of drones met hellfire raketten e.d.. Hoe dan ook, moet het inderdaad een federale oplossing krijgen, dus FBI of National Guard. De lokale sheriff of trooper ga je dit namelijk niet laten klaren. Dat is zoiets als de wijkagent in de Schilderswijk laten aanbellen bij de Hofstad groep, of ze wel eens gauw willen ophouden met aanslagen plannen.

    wout
    wout
    05/01/2016 - 01:54 01:54

    Meh, meer Hollandscheveld dan 9/11.

    Op het moment dreigen deze militiafiguren niet met geweld om een doel te bereiken. Ze bezetten uit protest een onbelangrijk gebouw en lijken bereid te zijn geweld te gebruiken bij een eventuele ontzetting. Behoorlijk fout, maar terrorisme, nee, nog niet.

    wout
    wout
    Antwoord aan  Ome Mc
    05/01/2016 - 13:25 13:25

    Hij zegt (nog) niet: ik wil dit en als ik dat niet krijg blazen we iemand op. Hij verwijst naar een burgeroorlog, dat is veel te vaag. Terrorisme is systematisch en gericht. Het kan een manier zijn waarop je een burgeroorlog vecht, maar niet elke burgeroorlog wordt met terrorisme gevochten.

    De Jerad en Amanda waarnaar verwezen wordt deden iets van een terroristische aanslag, maar dan weer op eigen houtje, dus niet gestuurd door de militia (kennelijk), zodat je de militia (nog) niet als een terroristische organisatie kan beschouwen. Een beetje druk van de federale overheid zou het best kunnen laten omslaan, dat wel.

    Bismarck
    Antwoord aan  wout
    05/01/2016 - 14:57 14:57

    Terrorisme is systematisch en gericht.
    Dat is toch echt een zelfbedachte definitie. Terrorisme kan ook heel ongericht en ongeorganiseerd zijn.

    wout
    wout
    Antwoord aan  Bismarck
    05/01/2016 - 16:22 16:22

    Nee, dat is de huidige teneur om elke messenprikkende palestijn onder de noemer terrorisme te willen scharen.

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN