More

    RECENTE POSTS

    Stelling Van De Dag: Publieksonvriendelijke Protestactie – Ja Of Nee

    De politie is vandaag begonnen met protestacties op de Nederlandse snelwegen om zo aandacht te vragen voor het CAO conflict dat de politiebonden met de overheid hebben. Het gaat er vooral om dat ze bij de politie meer geld hebben en dat is niet eens zo’n heel gekke gedachte als je ziet aan wat voor gevaren een beetje agent in de randstad wordt blootgesteld. Helaas bestaan die protestacties uit in colonne heel langzaam te gaan rijden op de snelweg, met als gevolg lange files. Onze eigen Flepz0r heeft daar wat beeld van geschoten, wat je hieronder kunt bekijken. Als de politie nou niet met protestacties bezig was geweest hadden ze hem kunnen arresteren wegens enorme kutmuziek en oh ja, wegens filmen tijdens het rijden. Maar goed, te druk met protesteren dus. Hoewel er gek genoeg nog wel tijd is om te flitsen. Gewoon een weekje de trajectcontroles uitzetten, dan zijn die CAO besprekingen in een week rond. Dat brengt ons op de stelling van de dag, want ik ga er van uit dat iedereen het er wel mee eens is dat ze bij de politie wat meer mogen verdienen. Publieksonvriendelijke Protestactie van de Politie: Ja of Nee? Jullie immer ongenuanceerde mening kunnen jullie kwijt in de reacties.

    Publieksonvriendelijke Protestactie van de Politie?

    Bekijk het stemresultaat

    Laden ... Laden ...

    0 0 stemmen
    REET DEZE POTS!

    12 REACTIES

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    12 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    Weirdoinventor
    Lid
    22/04/2015 - 12:36 12:36

    Waar ik benieuwd naar ben: als je daar nou volle bak via de vluchtstrook langsheen knalt, komen ze dan achter je aan, of kan dat niet als staker?

    Bismarck
    Antwoord aan  Weirdoinventor
    22/04/2015 - 12:42 12:42

    Bij volle bak ben je denk ik toch de pineut. Als er gevaarlijke situaties ontstaan, zal de politie immers toch moeten ingrijpen, ongeacht of ze aan het lunchen, slapen of staken zijn.

    Bla
    Bla
    Antwoord aan  Weirdoinventor
    22/04/2015 - 17:36 17:36

    kost wat, maar als je het probeert los iig de file op….

    Bismarck
    22/04/2015 - 12:45 12:45

    Overigens mag Flep van mij best even op een viaduct een duidelijke foto maken van elke voorruit (liefst met herkenbaar gezicht en nummerplaat) en dat opsturen naar de corpschefs. Ik zie/hoor namelijk nogal wat van die waggies met zwaailicht en sirene aan en dat is tegen de ambtsinstructies in.

    Staken en actievoeren is leuk, maar misbruik maken van je bijzondere bevoegdheden tijdens je acties moet bestraft worden.

    Nisses
    Nisses
    Antwoord aan  Bismarck
    22/04/2015 - 13:54 13:54

    Ben het niet geheel met je oneens ware het niet dat er zat volk is wat deze actie niet eens zou opmerken tot ze met 150 achterop zo’n colonne klappen… Langzaamaanactie op de snelweg zonder sirenes is misschien correcter maar vermoedelijk ook vele malen gevaarlijker…

    Bismarck
    Antwoord aan  Nisses
    24/04/2015 - 15:43 15:43

    In dat geval moeten ze maar een andere actie verzinnen, die het niet noodzakelijk maakt om misbruik te maken van bijzondere bevoegdheden. De allereerste prioriteit van elke rechtstaat moet zijn dat machtsmisbruik door mensen die een bepaalde is macht toegekend te allen tijden bestreden moet worden. Dit is echt te essentieel om hiervoor een oogje dicht te knijpen.

    Johanvb
    Johanvb
    22/04/2015 - 13:29 13:29

    Staken is prima, maar het is jammer om te zien dat alleen de personen die het over het algemeen eens zijn met de stakers de dupe worden van deze acties.

    Het lijkt mij veel beter om stiptheidsacties te gaan houden en ambtenaren die verdacht worden van het een of ander naar het bureau af te voeren voor verhoor.
    Of zorg dat je bij het Centraal Station van Den Haag tijdens de ochtendspits even een actie gaat houden voor de veiligheid en looproutes af vanwege de verbouwingen die daar plaatsvinden en het risico voor de publieke veiligheid.
    Dan leg je de ongemakken neer bij degene die verantwoordelijk te houden zijn. Je gaat niet in het noorden van Nederland burgers lopen irriteren die dan vervolgens van hun baas op de kloten krijgen.

    Met dit soort acties zorg je er alleen maar voor dat de burger nog minder respect voor je krijgt.

    Weirdoinventor
    Antwoord aan  Johanvb
    23/04/2015 - 13:04 13:04

    Ja precies, een aantal jaren geleden was er zo’n zaak waarbij twee tankdieven (dat klinkt gewoon veel spannender dan brandstofdieven, dus zo noem ik ze) besloten er vol op te knallen toen de filevormer werd ingezet. Sinds toen mag de politie dit middel kennelijk alleen nog maar inzetten als er geen criminelen gepakt hoeven te worden maar er simpelweg gestaakt wordt. Het nadeel van zwaailichten bij zo’n actie is dat alle zwaailichten vooraan de file zitten, en achterop komende mensen naderen over het algemeen van de andere kant. Dus het helpt nog niet echt.

    Step
    Step
    22/04/2015 - 13:58 13:58

    De politie bedient heel die trajectcontroles niet, dat ligt op een administratieve afdeling van justitie, ergens bij het CJIB vermoed ik. Dus helaas.

    Daarnaast krijgen agenten nog steeds bij hun functioneringsgesprekken te horen dat ze te weinig bonnen schrijven, dus geen bonnen schrijven hebben ze weer zichzelf mee als er ooit weer loonsverhogingen te verkrijgen zijn.

    Ook gaat het niet alleen om geld. Men wil graag een eind aan de eindeloze rij aan overtredingen van de ARBO wet. Nou is die wet al niet eens van toepassing omdat ze al een speciale wet gekregen hadden (de BARP) zodat ze de ARBO konden overtreden, maar zelfs die BARP wordt dus regelmatig met de voeten getreden.

    Terecht dat er acties zijn, het is tijd dat meer mensen gaan kijken naar wat daar aan de hand is.

    Ds. Ploppo
    Redacteur
    22/04/2015 - 17:01 17:01

    Staken is een legitiem middel. Het betekent dat je het werk waar je voor betaald wordt uit protest niet meer 100% doet omdat je de relatie tussen de hoeveelheid en/of aard van dat werk en die betaling niet in orde vindt. Het is iets tussen de werkgever en de werknemer.

    Staken houdt niet in dat je in plaats van te werken andere mensen lastig valt. Tenminste, zo zie ik dat.
    Franse vrachtwagenchauffeurs die massaal snelwegen blokkeren hoeven op mijn sympathie niet te rekenen. En langzaam rijdende, files veroorzakende agenten ook niet.

    Ome Mc
    Lid
    22/04/2015 - 18:18 18:18

    Kunnen ze niet veel beter gewoon het Binnenhof bezetten? Lijkt me dat als er één beroepsgroep weinig last gaat hebben van stakingsbrekers in uniform, het de politie is.

    Weirdoinventor
    Antwoord aan  Ome Mc
    23/04/2015 - 13:05 13:05

    Kom dan, ontzet het gebouw dan, doe dan jongen.

    Hé, BBE mariniers, wat doen jullie nou hier?

    Latest Posts

    Account

    U ZEI:

    OOK NIET TE MISSEN